Managementul reputaţiei online

Aşa cum imaginea organizaţiei în ochii altora depinde de mai mulţi factori, şi în online contează cum gestionezi reputaţia pentru a te prezenta aşa cum doreşti să fii perceput de ceilalţi. Conform noilor reguli PR, eşti ceea ce publici online.

Este mai uşor de menţinut o imagine decât să o repari. Specialiştii de relaţii publice ar trebui să monitorizeze tot timpul articolele apărute pe internet despre organizaţie şi comentariile ce apar. Angajaţii trebuie să fie motivaţi şi bine informaţi şi trebuie să fie atenţi ce publică pe bloguri. pe forumurile de discuţii sau pe profilurile de pe reţelele de socializare.

Un bun mijloc de monitorizare este RSS. Pentru a crea RSS-uri customizate şi pentru a fi sigur că vei atinge un număr cât mai mare de bloguri şi canale de ştiri sunt utile Google.com/blogsearch şi Technorati.

Un alt instrument este Google Alert, funcţionând prin selectarea  cuvintelelor cheie de care eşti interesat (numele organizaţiei sau al persoanei pe care doreşti să o monitorizezi, ori al concurenţei), iar Google îţi va semnala pe email de fiecare dată când va afla o noutate privind cuvintele selectate. Această unealtă se dovedeşte foarte utilă pentru reputaţia personală. Timpul în care va găsi o informaţie relevantă poate fi de la câteva ore pînă la câteva zile, din momentul apariţiei ei. Şi Yahoo oferă un serviciu asemănător.

Monitorthis este un tool foarte util prin care se pot monitoriza anumite cuvinte cheie în 22 de motoare de căutare diferite. Rezultatele se accesează tot din readerul de RSS.
Identifică forumurile şi grupurile de discuţii unde îşi petrece timpul publicul tău sau concurenţa ta. Nu doar monitorizează, ci şi participă la discuţii. Una dintre cele mai folosite platforme pentru grupuri de discuţii în România este Yahoo Groups. În mod similar, au dezvoltat platforme şi Microsoft şi Google.

Google a introdus un instrument nou care va ajuta să gestionaţi rezultatele afişate pe web la o căutare a numelui dvs. Intrumentul botezat “Me on the Web” este inclus în  Google Dashboard între informaţiile contului şi cele de la Google Analytics. Instrumentul nu a fost creat pentru a fi o altă setare de confidenţialitate.

Google explică introducerea acestui nou instrument prin faptul că indentitatea ta online nu este determinată doar de ceea ce scrii tu, dar şi de ceea ce scriu alţii despre tine, indiferent că eşti menţionat într-un articol pe blogul cuiva, o etichetă pusă unei fotografii sau o actulizare de status pe reţelele de socializare. Mai multe citeşte aici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s