Campania online generează creşteri de rating de peste 20%

Luna Discovery@Metropotam a generat creşteri de rating de peste 20% datorită campaniei online

Această campanie a fost premiată la Internetics 2009 cu trofeul pe secţiunea “Publicaţii şi media”, în categoria “Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare”. Perioada în care s-a desfăşurat a fost 17.08.2009-16.09.2009.

1. DESCRIERE
Proiect cross-media Discovery – Metropotam.ro, cu scopul de a promova şi a transfera audienţa din online înspre TV, specific pe emisiuni din cadrul canalelor Discovery Networks. Discovery.metropotam.ro este un microsite special creat pentru a aduce mai aproape de public programele şi emisiunile Discovery Networks, într-un format interesant şi atractiv care să le propună cititorilor asocierea acestora cu propriile obiceiuri de viaţa, cu miturile oraşului sau cu stereotipiile de comportament din „jungla urbană”. Microsite-ul are patru secţiuni principale:

(1) Povestiri urbane – articole care fac trimiteri şi analogii cu emisiuni de pe Discovery Channel, adaptate la realitatea urbană românească.

(2) Animale Urbane – articole care fac trimiteri şi analogii cu emisiuni de pe Animal Planet.

(3) Concursuri – o serie de 5 concursuri care promovau emisiunile Discovery Networks.

(4) Lumea Discovery – articole cu şi despre celebrităţi Discovery (Bear Grylls, Mike Rowe, Kat von D).

Alte funcţionalităţi: recomandări zilnice de emisiuni, quiz-uri şi sondaje legate de lumea Discovery şi povestirile urbane din viaţa cotidiană. Campania a fost promovată pe metropotam.ro prin marcaje speciale (secţiune specială în homepage care face trimitere la microsite) şi prin două spoturi difuzate pe Discovery Channel şi Animal Planet, cu un minim de GRPs.

Frecvenţa de actualizare: zilnic pe toată perioada campaniei, minim două noi articole pe zi (34 în secţiunea ‘Povestiri Urbane’, 27 în secţiunea ‘Animale Urbane’, 5 în ‘Concursuri’, 5 în ‘Lumea Discovery’)

2. OBIECTIVE
a.Obiectiv de business: Transfer de audienţă din online pe TV – creşterea ratingurilor (audienţa) pentru emisiunile promovate în cadrul microsite-ului.
b.Obiective de imagine: 
– awareness şi top of mind Discovery Channel & Animal Planet;
– întărirea percepţiei Discovery Networks ca inovativi, îndrăzneţi şi inspiraţionali.

3. TARGET
Prima categorie: persoane cu vârsta cuprinsă între 15-25 de ani, aflat încă la stadiul de “căutări” în viaţă, dar extrem de opinat şi sigur pe alegerile sale. Foloseşte Internetul în mod curent, ca stil de viaţă. A doua categorie: persoane între 25-35 de ani, tânăr profesionist din categoria “white collars & above”, ambiţios, educat, deschis la tot ceea ce este nou, activ social; foloseşte Internetul în mod curent pentru informare rapidă, conectare la nou, apartenenţa la o comunitate.

4. STRATEGIE

Datorită existenţei unui grad mare de afinitate între brandul Metropotam şi brandurile Discovery Networks, am urmărit creşterea ratingurilor anumitor emisiuni TV printr-o promovare informală, fun si inteligentă pe microsite-ul anume creat. Articolele nou apărute din cadrul microsite-ului promovau emisiuni difuzate în urmatoarea zi pe posturile Discovery Networks. Ele erau redactate pe baza unor analogii între subiectele, temele emisiunilor şi viaţă „reală” a oraşului, cu rolul de a transmite un mesaj relevant şi memorabil pentru public: „O grădină zoologică tenace – specii de multinaţională”, „Tehnici esenţiale de supravieţuire – După petrecere” sau „Cum se fabrică – Berea de apartament”.

O serie de 5 concursuri în format quiz făceau trimitere la emisiuni specifice (LA/Miami Ink, Vânătorii de mituri, Tehnici esenţiale de supravieţuire, Cum se fabrică, şi prime time Animal Planet), pentru a putea răspunde corect la întrebări şi a acumula puncte pentru premii speciale: călătorii cu balonul, zboruri de agrement, cursuri de desen/sculptură, tatuaje şi ‘goodies’ Discovery.

5. CREAŢIE

 

 

 

 

 

 

 

6. REZULTATE

Audienţa (sursa: intern Discovery Networks): Campania şi-a atins obiectivele, mărind ratingurile emisiunilor vizate cu până la 26%, faţă de media de 5% creştere per total Discovery Channel. Rezultate similare au fost înregistrate pe Animal Planet prime time, unde creşterea a fost de 39%, faţă de 15% – media staţiei. Exceptând emisiunea LA/Miami Ink, toate concursurile au avut ca efect o creştere de peste 20% în rating a emisiunilor respective vs perioada anterioară campaniei.

Statistici Google Analytics (17.08.2009 – 16.09.2009):

• 15.643 vizite;

• 126.808 vizualizări;

• 8.11 media de pagini vizualizate per vizită;

• 07:23 minute media de timp petrecut pe site.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top surse trafic: 307 surse trafic conform Google Analytics

• Google – 25% din trafic microsite;

• Facebook – 13% din trafic microsite;

• Twitter – 10% din trafic microsite;

• konkurs.ro – 7%;

• concurs.biz – 3% din trafic microsite;

• bloguri, site-uri de media, site-uri de specialitate.

Promovare pe metropotam.ro şi în Social Media:

• metropotam.ro: marcare secţiune în homepage cu preview articole de pe discovery.metropotam.ro – 10% din traficul de pe microsite (sursa Google Analytics);

cont Twitter Metropotam: 10 % din trafic microsite, 1458 clickuri (sursa Google Analytics);

cont Facebook Metropotam: 13% din trafic microsite, 1940 clickuri (sursa Google Analytics).

(sursa: http://digital.iqads.ro/a_13900/campania_online_luna_discovery_metropotam_a_generat_cresteri_de_rating_de_peste_20.html)

Concluzii

Această campanie a fost un adevărat succes şi a dat rezultate foarte bune, fiind un bun exemplu de „Aşa DA” pentru Campanii PR Online. Strategia a fost gândită foarte bine, prin crearea microsite-ului pentru promovarea informală realizatorii au reuşit să-şi atingă obiectivele. Audienţa posturilor Discovery Networks a crescut cu 20%, transferând audienţa dinspre online spre TV. Microsite-ul a fost bine realizat, atrăgând vizitatori prin rubricile de concurs şi cele cu articole care făceau analogie între lumea reală şi emisiunile de pe Discovery. Campanie merită citită, studiată şi luată ca model, dând dovadă de eficienţă.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s