Long Tail oglindeşte comportamentul de căutare al utilizatorilor

Conceptul „Long Tail” a plecat de la Chris Anderson în anul 2004, a fost apoi discutat şi de alţii şi tratat mai detaliat în cartea „The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More”. Cred că puţini ştiu despre ce este vorba şi ce implică mai exact această „coadă lungă”. Citind pe mai multe site-uri mi-am format următoarea părere: Long Tail se utilizează în procesul de optimizare al unui site pentru motoarele de căutare. Mai desemnează şi comportamentul de căutare al utilizatorilor de internet. Dar ca să înţelegem mai bine voi exemplifica în continuare.

Dacă se foloseşte la vânzarea de produse pe internet, se referă la intreprinderile ale căror cifră de afaceri provine în mare parte dintr-o infinitate de mici vânzări. Cel mai discutat exemplu este Amazon, unde 60% din cifra de afaceri provine din vânzarea bestsellerilor, rămânând ca 40% să fie asigurată de diferite mici vânzări. La fel se întâmplă şi pe piaţa fizică. Pe internet, principiul este acelaşi. În medie, 70% din traficul unui site provine dintr-un număr foarte mare de asocieri de cuvinte cheie, cu un volum scăzut de căutare.

Din ce în ce mai puţini utilizatori tastează doar un cuvânt de căutare, de cele mai multe ori se scriu de la 3 sau 4 cuvinte: long tail 4+ Word Keywords (este şi acesta un exemplu de Long Tail). Statistic vorbind 60% dintre ei preferă căutări ce se compun din 3 cuvinte sau chiar mai multe. De ce? Foarte simplu. Oamenii vor să găsească exact rezultatele pentru căutarea lor. Aceştia ştiu precis ce vor, ce să caute, ce să cumpere. Un sfat util este folosirea termenilor specializaţi, în relaţie directă cu conţinutul site-ul, cu serviciile sau produsele propuse. În loc să scriem doar „Long Tail”, tastăm „conceptul long tail Chris Anderson”. Decât o poziţionare dincolo de a treia pagină a motorului de căutare pe cuvinte generice, mai bine folosim cuvinte mai puţin concurenţiale şi cu un volum de căutare mai scăzut.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s