Condiţii pentru ca un comunicat să fie publicat

În prezent mass-media este bombardată din toate părţile cu diferite comunicate de presă, unele mai bune altele mai rele. Comunicatele apar din iniţiativa organizaţiei, dorind să transmită un mesaj publicului, dar de multe ori uită să se gândească dacă acea informaţie este într-adevăr de interes public sau nu. Mass-media nu are obligaţia să preia toate comunicatele, astfel vor fi publicate doar acelea care au importanţă şi atractivitate pentru cititori. În continuare voi prezenta o listă cuprinzând câteva condiţii care ar trebui respectate de specialiştii de relaţii publice pentru a “câştiga teren” în faţa celorlalte mesaje.

–  subiectul comunicatului are valoare ca ştire de presă?

–  este conţinutul comunicatului suficient de incitant pentru ca redactorul-şef să trimită un reporter care să aprofundeze acea problemă?

– introducerea este directă şi legată strict de subiect?

– comunicatul  răspunde  la cele şase  întrebări: “cine”, “ce”, “când”, “unde”, “de ce” şi “în ce mod”?

– frazele sunt scurte şi concise, dar limbajul este clar şi concret?

– citatele sunt fireşti (sună de parcă ar fi fost rostite)?

–  comunicatul este suficient de concis (de regulă, nu trebuie să depăşească o pagină)?

– a fost respectat în comunicat stilul ziarului?

– ortografia şi punctuaţia sunt corecte?

– afirmaţiile au fost verificate încă o dată pentru corectitudinea lor?

–  comunicatul a fost transmis la cele mai potrivite mass-media pentru a putea ajunge la publicurile-ţintă vizate?

–  data este corectă, dar momentul publicării este precizat?

– sunt incluse numele, numerele de telefon şi fax, adresele de e-mail persoanelor de contact pentru a se putea da informaţii suplimentare?

– comunicatul a primit aprobări interne?

–  există o copie a comunicatului care să fie păstrată ca înregistrare?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s