Brand sau lovemark: diferenţele dintre cele două

Lovemark este un concept destul de nou cu care nu toată lumea este încă familiarizată. Nefiind clar acest concept este greu să delimitezi între ceea ce consideri a fi un brand şi un lovemark. Pentru început aş putea spune că brand-ul este o atribuire, o marcare, după părerea mea este ceva exterior, o etichetă cu care te afişezi. Dar lovemark-ul ţine de trăirile tale interioare. Este brand-ul care te face să simţi ceva, îţi stârneşte o pasiune, o dorinţă încât ai fi gata oricând să renunţi la multe alte brand-uri şi să dai o grămadă de bani. Mai mult, este acel brand de care te îndrăgosteşti şi nu mai poţi trăi fără el. Devii dependent, te identifici cu stilul de viaţă, cu atitudinile pe care le promovează. Cu alte cuvinte te simţi împlinit şi diferit de consumatorii de celelalte brand-uri.

Radu Florescu, Managing Director Saatchi&Saatchi declara într-un interviu: “Sunt două dimensiuni principale ale conceptului de « lovemark »: este vorba de respect şi de iubire. Şi când vorbim despre un brand, nu putem spune că acesta este foarte căutat dacă nu este respectat şi nu este iubit – cât despre vânzare, în lipsa respectului şi a iubirii nici nu mai are sens să comentăm. Aşadar, pentru început trebuie să vedem unde ne aflăm, să vedem dacă un brand existent este iubit sau respectat. Dacă îndeplineşte ambele condiţii, deja putem vorbi despre un « lovemark »”.

De exemplu un lovemark pentru mine este Sony. Ştiu că un lovemark inspiră o emoţie, o reacţie, iar mie Sony îmi spune 2 cuvinte importante: calitate şi prestigiu. Prima mea cameră foto a fost Sony şi mi-a intrat repede la suflet. Nu a fost doar un nume la fel ca alte sute care să nu-mi spună nimic. În calitate de consumator poţi să simţi repede acestă diferenţă între un brand şi un lovemark. Dacă brand-ul îţi creează o oarecare reacţie, atunci ai trecut graniţa şi te afli pe teritoriul lovemark.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s